söndag 14 juni 2009

Förstår mig inte på..

Har varit iväg för att införskaffa lite basföda från M. Hur svårt kan det vara att hitta en M skylt tyckte vi o hoppade in i bilen och körde emot Centrum... Jo hej du! Vadå centrum? Jönköping har ju två centrum i centrum, har väl aldrig varit med om en så korkat ogenomtänkt trafiklösning.

När man väl hittat "centrum" så är det skyltat centrum! Har inte en blekaste om var vi var hur vi kom dit men efter att ha varit och vänt utanför ett sjukhus såg men så ett "M".

Jag kan inte förstå, alltid annars så kan man knapt kollagenom fönster och inte se Donken. Men i Jönköping, oj oj. Efetr beställning i Mc Driven passade jag även på att beställa en vägbeskrivning tillbax till Elmia, vilken man fick av en mycket bra kille som förklarade så att även jag förstod....

Problemet var bara det att jag lyssnade nog inte fullt ut och ganska tidigt i vår färd tillbax hade min medpassagerare en helt annan åsikt om vad hanhade sagt om att åka mot Stockholm eller Helsingborg.. Hon fick sin vilja igenom och tro det eller ej vi hamnade åt rätt håll. Vi lyckades missa någon infart lite senare och kom in fel väg in bakom runt om någonstans. Men vi kom till Elmia och DreamHack.

Väl på plats kommer vi in till Oliver som sitter och lanar för allt han är värd, o frågar om han har väntat länge? Han menar att det har han nog inte gjort.. Vi äter iallafall upp våra nu kalla strips o burgare och alla är nöjda och belåtna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar