söndag 14 juni 2009

Trehundra spänn för mindre än tre sekunders skräck

Var uttråkad... Satt ute i solen och kollade på folk som hoppade. De spände på sig en sele, åkte upp i en korg femtio meter upp i luften, hängde fritt i luften några sekunder innan de häktades loss och föll, trettio meter fritt fall ner i ett nät!!!

Sa till Andreas att jag kanske skulle testa, nä, det där är inget för dig sa han överlägset. Eftersom jag var lite uttråkad, och eftersom Herr Ryding va så överlägsen och trodde att han kände mig så bestämde jag mig. Jag ska också falla, trettio meter fritt fall, så det så!

Väl uppe i korgen femtio meter över marken tänkte jag, hm... och allt detta för att jag va uttråkad. När det var dags att släppa korgen och hänga fritt i en liten lina funderade jag på om detta verkligen var det smartaste jag gjort, jag som skriker när jag åker karusell.

Han som var med mig i korgen titta mig i ögonen och sa nu släpper jag loss dig snart, det blåser, se till att träffa nätet. Sen föll jag, det var mina längsta tre sekunder i livet.
Landa mjukt i nätet med en känsla: igen...

bildbevis har Andreas, va så säkra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar